< مرتضی مجذوب مرتضی

دانلود انواع کدهای تبلیغاتی وبلاگ برای جشنواره ی  پیشوای مرتضی

 

با قرار دادن این لوگوها برای وبلاگ خود در ثواب تبلیغ تشیع شریک باشید.

 

لوگوی بالا سمت چپ

 

 

 

 

لوگوی پایین سمت چپ

 

 

 

لوگوی پایین سمت راست

 

 

 

لوگوی بالا سمت راست

 

نوشته شده در 24 / 2برچسب:,ساعت 17:25 توسط سید علی طباطبایی| |

میلاد امیر المومنین بر همه ی شیعیان و پداران مبارک باد

 

 

 

شعری زیبا در مورد امام علی (ع)

 

نه مراست قدرت آن که دم زنم از جلال تو یا علی

 

نه مرا زبان که بیان کنم صفت کمال تو یا علی


شده مات عقل موحدین همه در جمال تو یا علی

 

چو نیافت غیر تو آگهی ز بیان حال تو یا علی


نبرد به وصف تو ره کسی مگر از مقال تو یا علی

 


هله ای تجلی عارفان تو چه مطلعی تو چه منظری

 

هله ای موله عاشقان تو چه شاهدی تو چه دلبری


که ندیده ام به دو دیده ام چو تو گوهری چو تو جوهری

 

چه در انبیاء چه در اولیاء نه تو را عدیلی و همسری


به کدام کس مثلت زنم که بود مثال تو یا علی؟

......

 

بقیه ی  این شعر زیبا در ادامه ی مطلب

 

منبع: دیوان فواد کرمانی

 


ادامه مطلب
نوشته شده در 23 / 2برچسب:,ساعت 16:24 توسط سید علی طباطبایی| |

غربت نهج البلاغه

نمونه سوال تفسیر موضوعی نهج البلاغه

 

استاد مطهری در این باره میفرمایند: چیزی که مایه حیرت است این است که قسمتی

 

از محتوای نهج البلاغه را، چه در کشور شیعه ایران و چه در کشورهای عربی، اولین بار

 

«بی خدا» ها و یا «باخدا» های غیر مسلمان کشف کردند و در اختیار توده مردم

 

مسلمان قرار دادند.

 

شیخ محمد عبده، مفتی اسبق مصر که نهج البلاغه را با شرح مختصری در مصر چاپ

 

کرد و منتشر ساخت و برای اولین بار به توده مصری معرفی کرد، مدعی است که اصلًا

 

نهج البلاغه را نمیشناخته و نسبت به آن آگاهی نداشته است، تا اینکه در یک حالت

 

دوری از وطن این کتاب را مطالعه میکند و سخت در شگفت میماند؛ احساس میکند

 

که به گنجینهای گرانبها دست یافته است. همان وقت تصمیم میگیرد آن را چاپ کند

 

و به توده عرب معرفی نماید.

 

بیگانگی یک عالم سنی با نهج البلاغه چندان عجیب نیست.

 

عجیب این است که نهج البلاغه در دیار خودش، درمیان شیعیان علی، در حوزههای

 

علمیه شیعه «غریب» و «تنها» است همچنانکه خود علی غریب و تنهاست.

 

منبع: سیری در نهج البلاغه(مقدمه ی کتاب)

 

نوشته شده در 22 / 2برچسب:,ساعت 18:56 توسط سید علی طباطبایی| |

 

پیرو حقیقت باشیم نه اکثریت

 

علی بعد از پیغمبر جوانی سی وسه ساله است با یک اقلیتی

 

کمتر از عدد انگشتان، در مقابلش پیرمردهای شصت ساله

 

با اکثریتی انبوه و بسیار. منطق اکثریت این بود که راه

 

بزرگان و مشایخ این است و بزرگان اشتباه نمیکنند و ما

 

راه آنان را میرویم. منطق آن اقلیت این بود که آنچه

 

اشتباه نمیکند حقیقت است؛ بزرگان باید خود را بر

 

حقیقت تطبیق دهند.

 

از اینجا معلوم میشود چقدر فراوانند افرادی که شعارشان

 

شعار تشیع است و اما روحشان روح تشیع نیست.

 

مسیر تشیع همانند روح آن، تشخیص حقیقت و تعقیب

 

آن است و از بزرگترین اثرات آن جذب و دفع است

 

اما نه هر جذبی و هر دفعی (گفتیم گاهی جذب، جذب

 

باطل و جنایت و جانی است و دفع، دفع حقیقت و

 

فضایل انسانی) بلکه دفع و جذبی از سنخ جاذبه و

 

دافعه علی، زیرا شیعه یعنی کپیهای از سیرتهای علی.

 

شیعه نیز باید مانند علی دونیرویی باشد.

 

منبع:جاذبه و دافعه ی علی-ص121

نوشته شده در 21 / 2برچسب:,ساعت 18:24 توسط سید علی طباطبایی| |

حروف الفبایی که این گونه مجذوب علی شده اند.

این شعر از آقای امینی است که با هر حرف ار حروف الفبا بیتی جالب سروده است.

 

چونکه ظرفی از علوم خالق یکتا علی است 

 

ذات او تفسیر قران ، حجت کبرا علی است

 

 

خواند پیغمبر وجود خویشتن را شهر علم

 

گفت باب شهر علم و معنی طاها علی است

 


سیّ و دو حرف است هر علمی که اندر عالم است

 

مصدر اندر هر حروف و آمر هر جا علی است

 


از الف ، اسماء اعظم ، ایمن و امن و امان

 

ابتدا و انتها و آخر و اَولا علی است

 


با ، باء بسمله ، بحر علوم و باب علم

 

بوتراب و بوالحسن ، بیننده و بینا ،علی است

 


پ ، پسر عمّ پیمبر ، پاکزاد و پاک دین

 

پیشرو ، مَر پیروان را ، پیشوا بر ما علی است

 

 

 

 


ت ، توانا تیغ او تبّار و تند و تیز دم 

 

تاج بخش و تاج دار و تخت و تاج آرا علی است

 

بقیه در ادامه ی مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در 21 / 2برچسب:,ساعت 17:38 توسط سید علی طباطبایی| |

کپی برداری بدون ذکر صلوات غیر مجاز می باشد